مجموعه دیدنی آکواریوم فلوریا استانبول را از دست ندهید!

11123 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
مجموعه دیدنی آکواریوم فلوریا استانبول

استانبول بزرگترین و معروفترین شهر ترکیه است که در سراسر فصل های سال مخاطبین بسیاری را به سوی خود جذب می کند. استانبول جاذبه های دیدنی بسیاری دارد و می تواند یکی از خاطره انگیزترین سفرهای خارجه شما باشد. یکی از جذابترین مکان های دیدنی استانبول آکواریوم فلوریا است که میزبان ۱۷ هزار موجود دریایی و غیر دریایی است. در ادامه با معرفی مجموعه دیدنی آکواریوم فلوریا استانبول با ما همراه باشید.

آکواریوم فلوریا استانبول، جاذبه ای چهار فصل

یکی از مناطقی که در شهر استانبول در هر چهار فصل سال جذاب و دیدنی است، آکواریوم فلوریاست. آکواریوم فلوریا محدود به فصل نیست و از آن دست جاذبه هایی است که که نه تکراری می شود و نه حتما باید در زمان خاصی از آن دیدن کنید. آکواریوم استانبول نه تنها که بزرگترین آکواریوم کشور ترکیه است، بلکه بزرگترین آکواریوم موضوعی دنیا نیز هست!

در این آکواریوم بزرگ بالغ بر ۱۷ هزار جاندار دریایی و غیر دریایی زندگی می کند و بهشت علاقمندان به موجودات آبزی است. فلوریا استانبول ۲۲ هزار متر مربع مساحت دارد و در ۱۷ بخش مختلف ساخته شده است. بخش های مختلف فلوریا استانبول عبارتند از:

  1. دریای سیاه
  2. تنگه بسفر استانبول
  3. دریای مرمره
  4. تنگه داردانل
  5. دریای اژه
  6. کانال سوئز
  7. دریای سرخ
  8. قاره جنوبگان
  9. دریای مدیترانه
  10. تنگه جبل الطارق
  11. شرق اقیانوس اطلس (کشتی لیبرتی)
  12. شیار میانی اقیانوس اطلس
  13. غرب اقیانوس اطلس
  14. کانال پاناما
  15. اقیانوس آرام
  16. زیردریایی ناتلیوس
  17. جنگل های بارانی آمازون

در ادامه با معرفی ۱۷ بخش مختلف آکواریوم فلوریا با ما همراه باشید.

۱-بخش دریای سیاه آکواریوم فلوریا

یکی از جذابترین مکان های این بخش بازسازی کشتی حضرت نوح است. این کشتی نمادین با چوب ساخته شده و در آن اطلاعاتی در مورد دریای سیاه قرار داده شده. همچنین گونه های مختلفی از آبزیان دریای سیاه نیز در این قسمت قرار داده شده است و اطلاعات معرفی این موجودات نیز برای بازدیدکنندگان در معرض نمایش قرار دارد.

کشتی نوح در آکواریوم فلوریا

۲-بخش تنگه بفسر فلوریا

در این بخش به معرفی موجودات بومی زیستگاه دریایی تنگه بفسر پرداخته شده است و در آن می توانید موجوداتی مانند شاه میگو، ماهی کولی و شانک ماهی را ببنید. از جاذبه های این قسمت باید به زمین شیشه ای تنگه بفسر اشاره کنیم که امکان دیدار از ماهی های بخش جبل الطارق را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

آکواریوم استانبول فلوریا

گرچه تنگه بسفر استانبول درست در میان دریای سیاه و مرمره قرار گرفته است؛ اما با این حال زیستگاهی متفاوت از این دو دریا محسوب می شود و درصد نمک و حتی درجه حرارت متفاوتی دارد. معمولا ماهی های ساکن اقیانوس اطلس، از این مسیر برای مهاجرت و ورود به دریای سیاه استفاده می کنند.

۳-بخش دریای مرمره آکواریوم استانبول

جالب توجه ترین ویژگی این بخش معماری سنتی و نماد های خاص فرهنگ کشور ترکیه است. همچنین بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا نیز در این قسمت قرار دارد و عکس هایی از ساختمان های مشهور محله مرمره استانبول نیز در آن به چشم می خورد.

بخش دریای مرمره فلوریا

در بخش دریای مرمره فرصت خواهید داشت تا از کوسه ها و سفره ماهی های ترسناک دریای مرمره دیدن کنید. البته کوسه ها و سفره ماهی ها تنها موجودات این آکواریوم نیستند و ماهی هایی چون میگوی قرمز راه راه، شانک ماهی، طوطی ماهی و … در این مخزن به چشم می خورند.

۴- معرفی بخش تنگه داردانل

آکواریوم فلوریا جاذبه های بیشماری دارد و در بخش داردانل جذابترین آنها، یعنی اسب تروجان یا همان اسب معروف تروی قرار  دارد. این اسب ارتباط بسیار نزدیکی با جنگ معروف تروی و تنگه داردانل دارد و برای زیبایی بیشتر این مجموعه از تکنولوژی لایت باکس استفاده شده است.

مجسمه تروی در بخش تنگه داردانل

۵-بخش دریای اژه آکواریوم فلوریا استانبول

دریای اژه خاستگاه یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است که در بخش های غربی کشور ترکیه و یونان قرار دارد. این منطقه همچنین زادگاه افسانه ها و اساطیر بسیار زیادی هم بوده است و معروف ترین شخصیت آن خدای دریا یا پوسایدون است. در هنگام ورود به این بخش هم اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند مجسمه ای از خدای دریاست.

بخش دریای اژه آکواریوم فلوریا استانبول

در این بخش فرصت خواهید داشت تا از موجوداتی مانند شقایق ماهی و خرچنگ دریای اژه را ببنید و یا عکس یادگاری با خدای دریا بیاندازید.

۶-بخش کانال سوئز

در این قسمت به افتخار سازنده فرانسوی کانال سوئز، مجسمه ای از فردیناند د لیسپس قرار دارد و تاریخچه و نحوه ساخت کانال سوئز نیز برای بازدیدکنندگان قرار داده شده است. کانال سوئز یک سازه بسیار بزرگ و حیرت انگیز است که دو دریای سرخ و مدیترانه را به یکدیگر متصل می کند.

بخش کانال سوئز فلوریا

جالب است بدانید که مسیر تاریخی و باستانی این کانال به دستور داریوش بزرگ حفر شده است.

۷-بخش دریای سرخ

بعد از کانال سوئز و در ادامه راه به بخش دریای سرخ خواهید رسید. با ورود به بخش دریای سرخ گویی به کشورهای مصر و جیبوتی پا گذاشته اید. این قسمت یکی از زیباترین بخش های آکواریوم استانبول است و طیف متنوعی از ماهی های رنگارنگ کوچک و بزرگ در آن نگهداری می شود.

بخش دریای سرخ آکواریوم فلوریا

دریای سخر به واسطه ویژگی های زیست محیطی اش شرایط جغرافیایی بسیار خاصی دارد و در آن می توانید زیبایی مرجان های رنگی و محیط های ایده آل زندگی گیاهی دریایی را مشاهده نمایید.

۸-بخش قاره جنوبگان

بعد از بخش دریای سرخ منظره بعدی که منتظر ورود شماست بخش های قطب جنوب و قاره جنوبگان است. در این بخش تغییر دمای هوا و سرد شدن را هم به خوبی احساس خواهید کرد. این قسمت محل نگهداری پنگوئن های فوق العاده خاص جنتو نیز هست.

بخش قاره جنوبگان استانبول

ارتفاع این قسمت از آکواریوم استانبول تا ۲ متر هم می رسد و کوه یخی کوچکی را در آن قرار داده اند. در این قسمت به صورت عینی متوجه خواهید شد که تجمع گاز کربن دی اکسید چگونه باعث افزایش دمای کره زمین و آب شدن یخ های قطبی می شود.

۹-بخش دریای مدیترانه

در این قسمت شاهد غارهای مشهور آهکی داملاتاش و اینسویو خواهید بود که در اطراف دریای مدیترانه قرار دارند و بسیار دیدنی هستند. برای طبیعی تر شدن این محیط از انواع نورپردازی های زیبا و صداهای محیطی نیز بهره برده شده است تا به بهترین نحوه ممکن محیط طبیعی و ویژگی های خاص آن به نمایش گذاشته شود.

بخش دریای مدیترانه

۱۰-بخش تنگه جبل الطارق در آکواریوم فلوریا

در ادامه مسیر خود رد آکواریوم استانبول کم کم به کشور اسپانیا می رسید. تنگه جبل الطارق دریای مدیترانه را به اقیانوس اطلس متصل می کند و در دو سمت کشورهای اسپانیا و مراکش قرار دارد. در بدو ورور به این بخش مجسمه اساطیری هرکول از شما خوش آمدگویی خواهد کرد.

بخش تنگه جبل الطارق در آکواریوم فلوریا

آکواریوم هایی متری و زیبا، پر از ماهی های بزرگ و کوچک رنگارنگ نیز در این منطقه نگهداری می شوند.

۱۱-بخش شرقی اقیانوس اطلس

کم کم به بخش های شرقی اقیانوس اطلس می رسیم. در این قسمت نمایی از کشتی های لیبرتی ساخته شده است. کشت های لیبرتی که نوعی از کشتی های جنگی گذشته بوده اند، در خلال جنگ جهانی دوم ساخته شده و به عنوان نمادی از صنعت آمریکا در زمان جنگ بودند.

بخش شرقی اقیانوس اطلس در فلوریا

در اطراف این بخش آکواریوم هایی پر از کوسه ماهی ها و سفره ماهی ها قرار داده شده است و با استفاده از فضایی پر از لوله های زنگ زده و صفحات اوراقی بخش های مختلف کشتی های لیبرتی ایجاد شده اند. در این کشتی ها بخشی برای سیستم تلگراف و کد مورس نیز قرار دارد و استراحتگاه دریانوردان نیز بازسازی شده است.

۱۲-شیار میانی اقیانوس اطلس

این قسمت از آکواریوم فلوریا حالتی فضایی و تخیلی دارد. محیطی در این قسمت ساخته شده و آکواریوم هایی که در اطرافش قرار دارد، بخش هایی از شیار میانی اقیانوس اطلس را به تصویر می کشد. انواع ماهی هایی چون سگ ماهی، اسب دریایی و شاه میگو نیز در این قسمت برای بازدید عموم قرار داده شده است.

شیار میانی اقیانوس اطلس

۱۳-بخش غربی اقیانوس اطلس

یکی دیگر از بخش های قابل توجه در آکواریوم فلوریا در بخش های غربی اقیانوس اطلس قرار دارد. در این قسمت آکواریومی بسیار بزرگ قرار دارد که وزنش به ۲۲٫۵ تن می رسد و ضخامتی ۴۵ سانتی متری دارد. این آکواریوم بزرگترین آکواریوم یکسره در مجموعه فلوریاست و در آن موجوداتی مانند کوسه و سگ ماهی به چشم می خورد.

بخش غربی اقیانوس اطلس در اکواریوم استانبول

علاوه بر این، استخری در بخش غربی اقیانوس اطلس قرار داده اند که موجودات کوچکی چون شقایق دریایی، خرچنگ آبی و توتیای دریایی در آن قرار دارد و امکانش را دارید تا آن ها را در دست خود بگیرید و لمسشان کنید.

۱۴-بخش کانال پاناما

کانال پاناما یکی از مهمترین و کلیدی ترین کانال های دنیاست و موقعیتی استراتژیک دارد. کانال پاناما اقیانوس اطلس را به اقیانوس آرام متصل می کند و مهندسی بسیار پیچیده ای در ساخت برای حمل و نقل کشتی ها و آب دارد. به این طریق که کشتی ابتدا توسط نوعی از آسانسور ها به بخش های مختلف کانال وارد می شود، این بخش قفل شده و تمام اب و کشتی چند متر بالاتر از سطح دریا می روند و در حین حرکت کشتی به سمت جلو، آسانسور پایین رفته و به سطح دریا باز می گردد.

بخش کانال پاناما فلوریا

در بخش کانال پاناما، مجموعه ای دیگر از آکواریوم های بزرگ و کوچک را خواهید دید و صد البته، با کانال پاناما و دشواری های به خصوص و تاریخی آن در حین ساخت آشنا خواهید شد.

۱۵-بخش اقیانوس آرام آکواریوم استانبول

زمانی که به اقیانوس آرام وارد می شود آکواریومی استوانه ای و بزرگ توجه شما را به خود جلب می کند و محل نگهداری ستاره دریایی است. در سمت چپ این آکواریوم زمرد ماهی و در سمت راست نیز ماهی هایی مانند دلقک ماهی، جراح ماهی، ماهی لجن خوار و اردک ماهی خودنمایی می کنند.

بخش اقیانوس آرام آکواریوم استانبول

در کنار آکواریوم ها، صفحه نمایش بزرگی خواهید دید که به شکلی تصویری و جذاب، درباره چگونگی ایجاد سونامی، زمین لرزه ها و فوران های آتشفشانی توضیح می دهد. حلقه آتش اقیانوس آرام نیز با رنگ قرمز مشخص شده است.

۱۶-بخش ناتیلیوس

اگر به کتاب های علمی و تخیلی ژول ورن علاقه داشته باشید و داستان های جذابش را خوانده باشید، حتما با کتاب ۲۰ هزار فرسنگ زیر دریا و زیر دریایی مشهورش، ناتیلیوس آشنایی دارید. همراه مجموعه آکواریوم استانبول، سوار این زیر دریایی جذاب شوید و سفری به اعماق اقیانوس آرام را تجربه کنید.

بخش ناتیلیوس فلوریا

البته این فقط داستان پردازی و نام این بخش نیست که شما را به درون زیردریایی می برد، به لطف جلوه های صوتی و تصویری مجموعه، می توانید تجربه سوار بر زیر دریایی را واضح تر لمس کرده و ماهی هایی چون اسب دریایی و صخره دریایی را تماشا کنید.

۱۷-بخش جنگل های بارانی آمازون آکواریوم فلوریا استانبول

آخرین بخشی که در آکواریوم استانبول خواهید دید بخش جنگل های بارانی آمازون است. این بخش وسعتی ۱۰۰۰ متر مربعی دارد و به شکل گلخانه ای بزرگ و جذاب ساخته شده است. همانطور که از نام این قسمت انتظار می رود، برای نمایش پوشش گیاهی و جانوری جنگل های آمازون مورد استفاده واقع شده و برخی از گونه های جانوری آمازون را هم در آن مشاهده می کنید.

بخش جنگل های بارانی آمازون آکواریوم فلوریا استانبول

به طور مثال در این بخش قورباغه های سمی و منحصر به فرد آمازون را خواهید دید که رنگ های متفاوتی دارند. حیوانی چون برگچه خوار نیز از حیوانات خاص آمازون است که قابلیت زندگی در آب و خشکی را دارد و شما در این بخش خواهید دید.

آکواریوم فلوریا استانبول یکی از بی نظیرترین جاذبه های دیدنی شهر است که در سفر خود حتما باید از آن دیدن کنید و از جاذبه های بی نظیرش لذت ببرید.

مکان های تفریحی استانبول

نظرات کاربران

آکواریوم فلوریا استانبول به بخش های مختلفی تقسیم شده و هر کدام از آنها حس و حال خودش را دارد

    بله رفتن به این مکان زیبا حس و حال خوب یرو به هرکسی میده