آکواریوم آکوا وگا آنکارا، فرصتی بی نظیر سفر در ترکیه

3861 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
آکواریوم آکوا وگا آنکارا

آکواریوم آکوا وگا آنکارا در کشور ترکیه در مرکز خرید ناتاوگا قرار دارد و دارای چندین بخش موضوعی مختلف برحسب نوع گونه جانوری و محیط زندگی آبزی است. بخش های گوناگون آکواریوم آکوا وگا عبارتند از جهان آدرینال، موزه صدف، ماهی کوی، باغ وحش و غارنمگ را شامل می شود که در ادامه قرار در مورد تک تک آنها صحبت کنیم با ترک مگ همراه شوید.

معرفی کامل آکواریوم آکوا وگا آنکارا

حدود دوسال پیش آکوا وگا آنکارا در دو طبقه  در مرکز خرید ناتاوگا ساخته شد که در این مجموعه تفریحی با کلی آبزیان و موجودات زیر دریا آشنا می شوید. آکواریوم آکوا یک جاذبه گردشگری بسیار دیدنی است که مسافران زیادی از سراسر جهان به خودش جذب کرده است.

بهترین جای تفریحی در آنکارا

بزرگترین مجموعه تفریحی و دیدنی شهر آنکارا ست که در اروپا و آسیای همانند این مجموعه دریایی ساخته نشده است.  آکواریوم آکوا وگا در آنکارا حدود ۹۸ متر و گنجایش آن ۴٫۵ میلیون لیتر آب را دارا است. هرگونه موجود دریایی کمیاب در زیر آب که تا امروز دیده نشده است را می توانید در این مجموعه ببینید.

مجموعه کامل آکواریوم آکوا از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه تمام قسمتها را توضیح خواهیم داد. در سفر یکروزه همراه  ما باشید.

بخش جهان آدرنالین

پس از اینکه وارد آکواریوم شوید سمت راست شما یک بخشی به نام جهان آدرنالین که اکثر موجودات نایاب و خطرناک جهان در این قسمت قرار گرفته اند.

  • صدف مخروطی
  • ماهی پهن برقی
  • ماهی ونوموس
  • مار ماهی
  • سنگ ماهی
  • ماهی پف کننده
  • گربه ماهی
  • شیر ماهی
  • شقایق دریایی
  • خیار دریایی
  • جانور مرجانی
  • ستاره دریایی تاج خاردار
  • عروس دریایی
  • سمی ترین مارمولک جهان
  • مار زنگی موهاوی
  • رتیل در جهان

 

بهترین و متفاوت ترین بخش ماهی کوی

کوی از خانواده کپور یا cyprinformes که با نام علمی cyprinus carpio شناخته می شود. ماهی کوی جز ماهیان زینتی در آکواریوم آکواگا  است که جزء محبوب ترین ماهیان به حساب می آیند.  اصالت اصلی ماهی کوی به کشور ژاپن برمی گردد. البته در کشور ژاپن با اسم نیشیکیگوی صدا می زنند که به معنی ماهی رنگارنگ ابریشمی است.

بهترین مکان تفریحی؛ آکواریوم آکوا وگا آنکارا

ماهی کوی در آب های که دمای بین ۰ تا ۲ دارند نگهداری شوند تا سرزنده شاداب باشند وگرنه خیلی زود خواهند مُرد. همین موضوع موجب شده است که ماهیان در آکواریوم نگهداری شوند. ماهی کوی به عنوان یک نوع ماهی آرام و سازگار شناخته شده است و هیچ گونه دعوای با دیگر همنوعان خود ندارد.

موزه صدف دریایی- محبوب ترین بخش آکواریوم آکوا وگا آنکارا

به بخش دیگر آکواریوم آکواگا در آنکارا بروید با شگفت های جدید روبرو خواهید شد که تا به امروز با آنها مواجه نشده اید. بخش موزه صدف های دریایی قسمتی از صدف های کشف شده از زمین و بزرگترین مروارید طلایی است.

از دیگر چیزهای جذاب در آکواریوم آکواوگا این است که این مجموعه دارای ۲۰۰۰ نوع صدف دریایی است که موزه ارزشمندی به حساب می آید.

گوشه جنگل، قشنگ ترین جای آکواریوم آکوا آنکارا

زیباترین بخش آکواریوم آکواگا بخش جنگلی آن است که درخت  و گل های بسیار زیبا را درون قوطی های شیشه ای جای داده اند. البته پارک جنگلی آتاتورک آنکارا متفاوت از گوشه جنگل در  آکواریوم بزرگ ترکیه است. قسمت گوشه جنگل گیاهانی که در زیر دریا می رویند را نگهداری می کنند.

گوشه جنگل در آکواریوم آکوا

باغ وحش آکواریوم آکوا آنکارا

در کنار مجموعه بزرگ آکواریوم آکوا وگا یک باغ وحش بزرگ که مجموعه از حیوانات وحشی و اهلی را برای بازدید عموم در درون قفس های مناسب خودشان قرار داده اند. از جمله این حیوانات می توان به گربه وحشی٬ خرگوش ها غول پیکر٬ راسوها٬ میمون ها٬ پرندگان و کروکودیل ها می باشند.

غار نمک در آکواریوم

در نزدیکی شهر آنکارا شهر کوچکی به نام چانقری وجود دارد که در بالای کوه های این شهر غار نمک وجود دارد که قدمت حدود ۵۰۰۰ سال دارد. با توجه به اهمیت غار نمک مدیران مجموعه تصمیم گرفتند بخشی را شبیه این غار کنند تا مسافران دیگر مجبور به رفتن به آن شهر نباشند. طوری این غار را شبیه سازی کرده اند که وقتی وارد آن می شوید حس اینکه در غار نمک هستید را به شما دست می دهد.

آدرس آکواریوم آکوا آنکارا

آنکارا٬ منطقه شهری مامک٬ بلوار دوکنت٬ مرکز خرید وگا قرار گرفته است. ساعت های دسترسی به این آکواریوم از شنبه ۱۱ ظهر تا ۹ شب است.

و در انتها لحظات عالی را برای خودتان ثبت کنید

با اینکه آنکارا مرکز سیاسی کشور ترکیه به حساب می آید اما جاهای تفریحی در آنکارا بیش چیزی که تصور می کنید وجود دارد یکی از مهم ترین و پربازدیدترین مکان ها پارک های آبی آنکارا است. این یک مجموعه بی نظیر در ترکیه به حساب می آید. پس از اینکه از آکواریوم آکوا بازدید کردید پیشنهاد می کنم به پارک آبی هم سر بزنید و خاطرات خوشی را برای خودتان ثبت کنید.

 

آنکارا مکان های تفریحی آنکارا

نظرات کاربران