آکواریوم آنتالیا ترکیه، زیبایی دریا برروی خشکی

3961 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
آکواریوم آنتالیا ترکیه

آکواریوم آنتالیا در کشور ترکیه در نزدیکی ساحل کنیالتی قرار دارد و دارای چندین بخش موضوعی مختلف بر حسب نوع گونه جانوری و محیط زندگی موجودات آبزی است. بخش های مختلف آکواریوم آنتالیا عبارتند از اقیانوسی، جنگل بارانی و نواحی برفی. در ادامه با معرفی کامل آکواریوم آنتالیا ترکیه، هزینه بلیط ورودی آکواریوم آنتالیا و آدرس دقیق آن در ترک مگ همراه ما باشید.

معرفی کوتاه آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان است که در زمینی به مساحت ۳ هکتار ساخته شده و در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد. مهندسین و سازندگان این بنا بیان می کنند که هدف از تاسیس آکواریوم آنتالیا علاوه بر جنبه های گردشگری ایجاد هارمونی بین محیط و جانوران دریایی است.

آکواریوم آنتالیا کجاست؟

درب ورودی آکواریوم آنتالیا ترکیه در طبقه همکف آن قرار دارد و به هنگام ورود با بوفه و آفیس های اداری مختلف آن روبرو می شوید. در مراحل بعدی و ادامه راه خود به دیدار از تونلی ۱۳۱ متری می رسید که عمقی سه متری دارد و هر یک طراحی منحصر به فرد خود برای زندگی موجودات آبزی مختلفی را دارد.

آکواریوم آنتالیا کجاست؟

آکواریوم آنتالیا در مرکز شهر و بین مرکز خرید میگروس و مینی سیتی قرار دارد. خوشبختانه راه های دسترسی بسیاری برای رسیدن به آکواریوم آنتالیا وجود دارد و فاصله آن تا فرودگاه اصلی آنتالیا نیز در حدود ۱۵ کیلومتر است. آدرس دقیق آکواریوم آنتالیا عبارت است از:

آدرس دقیق آکواریوم آنتالیا: محله آراپسویو، بلوار دوملو پینار

این آدرس به زبان ترکی استانبولی عبارت است از: Arapsuyu Mahallesi,, Dumlu Pınar Bulvarı No:502, 07200 Konyaaltı/Antalya, Turkey

معماری و ساخت آکواریوم آنتالیا ترکیه

بدنه و مخزن اصلی این آکواریوم توسط یکی از ماهرترین معماران ایتالیایی ساخته شده است. فردی به نام “بندتی” که مخزن اصلی را در قالب اندازه واقعی یک هواپیما، کشتی و لاشه های زیر دریایی طراحی کرده است. این آکواریم در بنای خود دارای معماری جالبی است.

هزینه بلیط آکواریوم آنتالیا

از دیگر بناهای ایجاد شده در آن می توانیم به ماشین غرق شده و حتی برخی مقبره های معروف دنیا که سبکی مصری دارند نیز اشاره کنیم. به غیر از طراحی زیبا و گونه های جانوری خاصی که در این آکواریم نگهداری می شوند، امکان غواصی نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

در دیدار از آکواریوم آنتالیا می توانید درون مخزن ها شنا کنید و به ماهی ها غذا بدهید و یا با کوسه های کوچک شنا کنید. البته در این سفر تنها نیستید و معمولا یک راهنما در تمام مدت در کنار شما خواهد بود. پس بهترین فرصت ممکن برای لذت بردن از سفر و ساخت بهترین خاطرات ممکن از سفر است.

امکانات تفریحی موجود در آکواریوم آنتالیا

علاوه بر بخش های مختلفی که برای گردشگری و سرگرمی مسافران در آکواریوم آنتالیا در نظر گرفته شده است، امکانات تفریحی متنوعی نیز در این مکان برای شما وجود دارد. خصوص در این آکواریوم تفریحات مهیجی برای کودکان در نظر گرفته شده است.

کودکان می توانند از امکاناتی نظیر سواری های تفریحی، کنسول های بازی هیجان انگیز و حتی سینماهای کوچک استفاده کنند. حتی بخش هایی در نظر گرفته شده است که می توانید در آنها به برف بازی بپردازید و فرقی نمی کند در چه فصلی از سال به آنتالیا سفر کرده باشید.

سالن برفی آکواریوم آنتالیا ۱۵۰۰ متر مربع وسعت دارد و بزرگترین سالن برفی دنیاست. سه کلبه اسکیمو ، خانه بابانوئل و یک کافه در این سالن هست که می توانید یک چای گرم در آنجا بنوشید و در دمای ثابت -۵ خودتان را گرم کنید.

Antalya Aquarium

جنگل های گرمسیری آکواریوم آنتالیا

بخشی از آکواریوم محلی است که به جنگل های گرمسیری وارد می شوید. حتی تصور قدم زدن در دل جنگل های گرمسیری در دل اقیانوس هیجان انگیز است. جنگل های گرمسیری آکواریوم در آنتالیا در مقیاسی کوچکتر اما کاملا طبیعی ساخته شده اند و جذابیت خاصی دارد.

مجموعه دنیای برف این آکواریوم نیز جذابیت خاص خود را دارد و می توانید در دل تابستان در آن برف بازی کنید. البته نگران شکم گردی تان نباشید، رستوران و بوفه های بسیاری وجود دارند که می توانید در آنها دلی از عزا در آورده و سفر خود را کامل تر کنید.

اگر می خواهید بعد از تفریح در آکواریوم  به بهترین جای تفریحی آنتالیا بروید پیشنهاد می کنم که ساحل های آنتالیا را امتحان کنید که شگفت انگیز ترین تفریح در شهر آنتالیا به حساب می آید.

ساعت کاری و هزینه بلیط آکواریوم آنتالیا

مجموعه آکواریوم آنتالیا در تمام روزهای هفته فعال است و امکان بازدید از آن برای شما وجود دارد. جمعه ها وشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ و در سایر روزهای هفته می توانید از ۱۰ صبح تا ۲۰ به دیدار از آکواریوم آنتالیا بروید. معمولا ۴۵ دقیقه پیش از اتمام زمان بازدید از آکواریوم آنتالیا درب های ورودی بسته می شوند. هزینه ورودی آکواریوم آنتالیا نیز در حدود ۱۰۰ لیر است.

جاهای دیدنی آنتالیا

با اینکه  جاهای دیدنی آنتالیا بسیار زیاد است اما توصیه می کنیم در سفر به آنتالیا حتما زمانی را برای دیدار از آکواریوم آن بگذارید تا سفر لذت بخش تری را تجربه کنید.

آنتالیا مکان های تفریحی آنتالیا

نظرات کاربران