آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه

2401 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
آموزش عکاسی 360 درجه

عکاسی ۳۶۰ درجه نوعی عکاسی تبلیغاتی است که یک محیط را به طور کامل به بینندگان نشان می‌دهد. البته باید اشاره کرد که این نوع عکاسی غیر از تبلیغات به منظور سرگرمی و آموزش نیز به کار می‌رود. در این مطلب به تعریف و همچنین نکات اساسی و مهم آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه می‌پردازیم. در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید.

عکاسی ۳۶۰ درجه دقیقا به چه معناست؟

یک عکس ۳۶۰ درجه در واقع یک تصویر پانورامای قابل کنترل است. در این تصویر یک نقطه اصلی وجود دارد و محیط پیرامون آن نیز به طور کامل نشان داده می‌شود.

با دیدن تصاویر ۳۶۰ درجه، بیننده می‌تواند خود را در محیط تصور کند و تمام زوایا و جهات را به خوبی بررسی نماید. اگر این تصاویر با دوربین‌های باکیفیت ثبت شده باشند امکان زوم کردن در نقاط مختلف تصویر نیز وجود خواهد داشت.

توانایی چرخاندن تصویر و مشاهده محیط اطراف در عکس‌های ۳۶۰ درجه به وسیله تعدادی عکس پانوراما و چند نرم‌افزار انجام می‌شود. در این فرایند عکس‌ها به گونه‌ای کنار هم قرار می‌گیرند که منظره را به طور پیوسته و بدون انقطاع به نمایش بگذارند. دوربین‌های دیجیتال اغلب دارای نرم‌افزاری داخلی برای ثبت تصاویر پانوراما هستند. در بسیاری از تلفن‌های همراه نیز این امکان وجود دارد. در صورت نداشتن این برنامه‌ها می‌توان با نصب اپلیکیشن‌هایی مانند Google Street View و My360 تصاویر ۳۶۰ درجه را به راحتی ثبت و ایجاد کرد. همچنین دوربین‌های مخصوصی نیز برای گرفتن این نوع تصاویر وجود دارند. پس از گرفتن تصاویر کافی از تمام جهات، آن‌ها را در برنامه‌های مخصوص مانند My360 آپلود کنید و به کمک ابزارهای موجود، عکس‌ها را به تصاویر ۳۶۰ درجه تبدیل کنید. در صورت قرار دادن این تصاویر در وبسایت‌ها معمولا نیاز به برنامه  Player Adobe Flash برای نمایش آن‌ها وجود دارد.

تصاویر ۳۶۰ درجه برای نمایش چشم‌اندازها و مناظر طبیعی، عکاسی معماری و معماری داخلی و بسیاری موارد دیگر می‌توانند بسیار مفید و کاربردی باشند. به همین دلیل تکنولوژی ثبت و ایجاد تصاویر ۳۶۰ درجه به طور فزاینده‌ای در دوربین‌های دیجیتال و تلفن‌های همراه گنجانده می‌شود.

تصاویر ۳۶۰ درجه در واقع بخشی از تکنولوژی واقعیت مجازی هستند. این تکنولوژی، پیشرفت‌های شگفت‌آوری را در دنیای عکاسی ایجاد کرده است. تکنولوژی واقعیت مجازی و به طور خاص تصاویر ۳۶۰ درجه به بیننده اجازه می‌دهند که با تصویر تعامل داشته باشد و در کل محیط، کاوش کند.

با آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه همه می‌توانند با تعدادی ابزار و تجهیزات به راحتی این کار را انجام دهند. پس از ایجاد، می‌توان عکس‌های ۳۶۰ درجه را در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها به اشتراک گذاشت.

چرا از عکس‌های ۳۶۰ درجه استفاده می‌کنیم؟

عکس‌های ۳۶۰ درجه دقیقا چه کاربردی دارند؟ آیا تنها نوعی سرگرمی جدید هستند یا کاربردهای مهمی نیز دارند؟ همان‌طور که گفته شد تصاویر ۳۶۰ درجه فرصتی را برای افراد ایجاد می‌کنند که بتوانند کل فضای یک اتاق‌ یا منظره را در یک تصویر ثبت نمایند. برای روشن‌تر شدن موضوع، تفاوت بین عکاسی از یک منظره با دوربین عادی را در مقایسه با عکاسی از همان منظره با دوربین ۳۶۰ درجه در نظر بگیرید. تصویر ثبت شده توسط یک دوربین معمولی محدود به فضایی است که در منظره‌یاب آن قرار می‌گیرد. اما دوربین ۳۶۰ درجه کل صحنه را ثبت می‌کند. به این ترتیب به شما امکان می‌دهد که در یک تصویر یکپارچه، تمام فضا را ببینید.

احتمالا همه ما حداقل یکبار از تور مجازی گوگل استفاده کرده‌ایم. این برنامه یکی از  کاربردهای تصاویر ۳۶۰ درجه و تورهای مجازی است. تور مجازی گوگل به کاربران اجازه می‌دهد که مناطق مختلف جهان را به صورت ۳۶۰ درجه مشاهده نمایند. کسب و کارهای مختلف از این امکان برای معرفی مشاغل خود استفاده می‌کنند. صاحبان کسب و کار با آپلود تصاویر ۳۶۰ درجه بر روی این سرویس، مشتریان بالقوه را جذب خواهند کرد.

بنابراین به نظر می‌رسد که عکس‌های ۳۶۰ درجه تنها برای سرگرمی نیستند و در بازاریابی کسب و کارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

دوربین های عکاسی 360 درجه

دوربین‌های ۳۶۰ درجه

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا برای ایجاد این تصاویر حتما نیاز به تجهیزات پیشرفته و گذراندن دوره‌های آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه وجود دارد؟ تا چند سال پیش ممکن بود پاسخ این سوال بله باشد اما پیشرفت فناوری باعث شده است که امروزه گرفتن عکس ۳۶۰ درجه به همان سادگی عکاسی با دوربین‌های معمولی باشد.

در سال‌های اخیر شاهد تولید چندین دوربین ۳۶۰ درجه بوده‌ایم. افرادی که آشنایی چندانی با عکاسی ندارند نیز می‌توانند با این دوربین‌ها کار کنند. کار با این دوربین‌ها بسیار ساده است و تنها به چند دقیقه زمان برای یادگیری کار با آن نیاز است. قیمت آن‌ها نیز معمولا رقابتی و به صرفه است. برخی از این دوربین‌ها عبارتند از Samsung Gear 360  و LG 360 Cam.

تقریباً در همه موارد برای استفاده بهینه از دوربین ۳۶۰ درجه به یک گوشی هوشمند نیاز دارید. زیرا هر دوربین دارای یک برنامه همراه است و به شما امکان می‌دهد تصویر را به صورت پیش‌نمایش ببینید و تنظیمات دوربین را کنترل کنید. دوربین و برنامه به صورت بی‌سیم به هم متصل می‌شوند. سپس خواهید توانست از صفحه تلفن همراه خود مانند صفحه دوربین استفاده کنید.

نکات عکاسی 360 درجه

نکات و ترفندهایی برای عکاسی ۳۶۰ درجه

برای یک عکاسی موفق ۳۶۰ درجه باید به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

برای شروع باید به خاطر داشته باشید که دوربین همه چیز را در اطراف خود ثبت می‌کند. بنابراین اگر نمی‌خواهید دیده شوید باید تایمر را تنظیم کنید و خارج از محدوده لنز دوربین قرار گیرید.

هنگام تنظیم زاویه عکس ۳۶۰ درجه این موضوع را در نظر بگیرید که بیننده کل تصویر را کاوش خواهد کرد. بنابراین سعی کنید مکانی با ویژگی‌های جالب انتخاب کنید.

یکی از لوازمی که در عکاسی ۳۶۰ درجه نیاز خواهید داشت، یک سه پایه خوب است. نکته بسیار مهم در آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه ثابت بودن دوربین است. در غیر این صورت احتمال تار و مخدوش شدن عکس‌ها وجود دارد.

هنگام عکاسی ۳۶۰ درجه اطمینان حاصل کنید که هیچ جسمی در فاصله خیلی نزدیک به لنز وجود نداشته باشد. این موضوع برای داشتن تصاویر یکپارچه اهمیت زیادی دارد. در واقع توجه به این امر باعث می‌شود که دوربین بتواند تصاویر را به طور دقیق به هم بچسباند.

به طور خلاصه می‌توان گفت که عکاسی ۳۶۰ درجه در آموزش، سرگرمی، بازاریابی دیجیتال، توسعه کسب و کارها و همچنین معرفی فضاهای مختلف کاربرد دارند. بنابراین یادگیری ثبت این تصاویر مهارت شغلی موثری خواهد بود.

نکات مهمی که در این مطلب در رابطه با آموزش عکاسی ۳۶۰ درجه گفته شد، می‌توانند به شما در ثبت عکس‌های ۳۶۰ درجه حرفه‌ای کمک کنند. اما در نهایت این شما هستید که باید با تمرین و پشتکار، مهارت‌های خود را تقویت نمایید و تجربه خود را گسترش دهید.

دسته‌بندی نشده

نظرات کاربران