آبشارهای ماناوگات و دودن در آنتالیا، طبیعتی مدیترانه ای در ترکیه

4006 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
آبشارهای دودن در آنتالیا

ترکیه دارای مقاصد گردشگری و جاذبه های دیدنی بسیار زیادی است. یکی از زیبارتی شهرهای کشور ترکیه نیز آنتالیاست. هرچند که بیشتر مسافران فقط برای دیدار از جاذبه های دیدنی شهر آنتالیا به این منطقه سفر می کنند اما اگر با دیگر شهرها و منطقه های گردشگری آنتالیا آشنایی داشته باشید، تجربه بهتری از سفر خواهید داشت. در ادامه با بررسی آبشار های ماناوگات آنتالیا در ترک مگ همراه ما باشید.

ماناوگات آنتالیا دقیقا کجاست؟

ماناوگات در کشور ترکیه و استان آنتالیا قرار دارد و از جاهای دیدنی آنتالیاست. بر اساس اطلاعات موجود جمعیت این شهر در حدود ۹۰ هزار نفر است و جاذبه های طبیعی دیدنی بسیار زیادی دارد. ماناوگات یکی از مهمترین مراکز گردشگری در آنتالیاست. این شهر دیدنی در آنتالیا مابین منطقه آنتالیا و آلانیا قرار دارد و به نوعی می توان گفت نقطه میانی در این مسیر است.

ماناوگات منطقه نسبتا کوچکی است و تنها با استفاده از راه های زمینی امکان دسترسی به این منطقه وجود دارد. ماناوگات همچنین به شهر رودخانه ها نیز شهرت دارد و فاقد رودخانه است. فاصله ماناوگات از آنتالیا در حدود ۴۵ دقیقه می باشد و هر ساله توریست های زیادی را به سمت خود جذب می کند.

آبشارهای ماناوگات در آنتالیا

جاذبه های دیدنی شهر ماناوگات آنتالیا

ماناوگات دارای دو جاذبه بسیار زیباست که هرساله مسافران بسیاری را به سوی خود جلب می کند. مورد اول آبشارهای ماناوگات آنتالیاست و دیگری دریاچه آن که به دریاچه سبز شهرت دارد. رودخانه های بی نظیر ماناوگات از جنوب کوه های طرس جاری شده، در مسیر خود به شهر ماناوگات می رسند و در نهایت به دریای مدیترانه منتهی می شوند.

آبشارهای ماناوگات یکی از زیباترین و بهترین جاذبه های دیدنی در آنتالیا هستند و در بین سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۳ تصویر این آبشارها برروی اسکناس های ۵ لیری ثبت میشد. در ادامه به معرفی کامل آبشارهای ماناوگات می پردازیم.

آبشارهای ماناوگات آنتالیا Manavgat Waterfall

آبشار ماناوگات برروی رودخانه ای به همین نام در نزدیکی شهر سیده قرار دارد. با اینکه ارتفاع این آبشارها خیلی زیاد نیست اما پهنای ریزش آن تقریبا به اندازه کل رودخانه است. همین ارتفاع نسبتا اندک باعث می شود تا در حین برخورد آب با دریاچه کف سفید رنگی ایجاد شده و منظره زیبایی به وجود بیاید.

در اطراف رودخانه و دریاچه ماناوگات رستوران و کافه های بسیاری وجود دارد که محیط مناسبی را برای تفریح و استراحت به وجود می آورد. همچنین در کنار مسیر باغ ها و مزارع فراوانی وجود دارد که سرسبزی زیبایی به این منطقه بخشیده است. در رستوران های موجود در این منطقه می توانید فرصت خوبی باری شکم گردی داشته باشید و بهترین ماهی و غذاهای دریای را امتحان کنید. در حوالی ۱۲ کیلومتری شمال رودخانه یک سد به همین نام نیز وجود دارد که محل مناسبی برای برگزاری تورهای رافتینگ است.

جاذبه های طبیعی و گردشگری در آنتالیا ترکیه

آبشارهای ماناوگات کجا هستند؟

همانطور که عنوان شد شهر ماناوگات در استان آنتالیا ترکیه قرار دارد و از بهترین مناطق گردشگری در بین مردم کشور ترکیه و گردشگران است. آبشارهای ماناوگات در فاصله ۴ کیلومتری شمال ماناوگات قرار دارند و یکی از بهترین مناطق طبیعی برای گردشگری هستند.

آبشارهای همیشه جاری ماناوگات پس از سرازیر شدن از کوه های طرس و با طی کردن ۹۰ کیلومتر در نهایت به دریای مدیترانه می ریزند. در برنامه های تفریحی و تورهایی که در این منطقه برگزار می شود گردشگران با کشتی در مسیر رودخانه و دریاچه به گردشگری می پردازند.

آبشارهای دودن در آنتالیا

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی آنتالیا که بازهم منطقه ای تقریبا دریایی است، آبشارهای دودن در آنتالیا هستند. آبشارهای دودن نیز در فاصله نزدیکی به آنتالیا قرار دارند. نام این آبشار از رودخانه هایی که به وجود آورنده این آبشار هستند گرفته شده است.

آبشارهای دودن پایین و دون بالا در آنتالیا ترکیه

آبشارهای دودن به دو دسته بالایی و پایینی تقسیم می شوند و نزدیک ترین آنها به آنتالیا آبشارهای بالایی دودن است که در فاصله ۱۴ کیلومتری آنتالیا قرار دارند. اگر به دنبال تجربه جاذبه های بیشتری هستی و کمی هم به هیجان نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم از آبشارهای پایینی دودن دیدار کنید.

ادامه مسیر آبشارهای پایینی دودن به دل جنگل و غار می رسد و منظره هایی بسیار بکر و دیدنی برای تفریح و سفر دارند. برای دیدار از آبشارهای بالایی دودن در آنتالیا نیاز به پرداخت هزینه ورودی دارید. هزینه ورودی برای دیدار از این آبشار در حدود ۵ لیر می باشد و ممکن است با توجه به زمانی که به دیدار از آبشارهای دودن می روید این مقدار دارای تغییر باشد.

فاصله آبشارهای دودن تا آنتالیا

آبشارهای دودن در آنتالیا شهرت بسیاری دارند و یکی از دیدنی ترین جاذبه های این استان در کشور ترکیه هستند. خوشبختانه آبشار دودن فاصله زیادی تا مرکز شهر آنتالیا ندارد و به راحتی می توانید خودتان را به این منطقه زیبا برسانید. فاصله آبشارهای دودن تا مرکز شهر آنتالیا در حدود ۱۴ کیلومتر است و در اطراف آن انواع رستوران و کافه ها برای پذیرایی از شما وجود دارد.

البته این رستوران و کافه ها در اطراف آبشار بالایی دودن هستند و در اطراف آبشار پایینی دودن می توانید سفر ماجراجوانه ای بین جنگل و صخره ها داشته باشید. در امتداد مسیر رودخانه پایینی دودن به یک آبشار با ارتفاع ۴۰ متری می رسید که در دل جنگل منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده است.

بهترین زمان سفر به آنتالیا و دیدار از آبشارهای ترکیه

با توجه به اینکه در استان آنتالیا آب و هوایی تقریبا مدیترانه ای وجود دارد و در چنین آب و هوایی عموما رطوبت بسار بالاست، پیشنهاد می کنیم در فصل های گرم سال سفر نکنید. بهترین زمان برای سفر به آنتالیا و دیدار از آبشارهای دودن یا ماناوگات فصل بهار است.

در فصل بهار هوا هنوز خیلی گرم نیست، لذا رطوبت هوا هم به اندازه تابستان نخواهد بود و در سفر به هیچ وجه اذیت نمی شوید. در پایان توصیه می کنیم که برای دیدار از آبشارهای دودن و یا ماناوگات در آنتالیا حتما کفش مخصوص پیاده روی، لباس مناسب و کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید.

اگر دوست دارید بیشتر از سفرخودتان لذت ببرید، پیشنهاد می کنم به تفریحات آبی در آنتالیا هم سر بزنید و یک مسافرت شادی برای خودتان بسازید.

آنتالیا مکان های تفریحی آنکارا

نظرات کاربران